jävla västtrafik!

Mitt tåg hem skulle gå 17.22 men alla tåg till Borås var tydligen iställda idag och ersatta med buss.
Jaha, men buss kan ju vara lite mysigt tänkte jag, men ack så fel man kan ha...

Bussen skulle gå samma tid som tåget.
Egentlig tid för av gång: 17. 45
Fanns nu två bussar, en direkt till Borås och en som tog på sig den gigantiska uppgiften att åka till ALLA hållplatser som tåget stannar på.
Värt att veta är att jag bor en hållplats innan Borås.
Julia sätter sig inte på direktbussen utan sitter och svettas och trängs med femhundraelva andra på bussen.
Busschaufören är en svettig gammal flintgubbe som inte kan köra utan frågar killen bredvid om vägen stup i kvarten (varför i helvete blev han busschaför undrar man ju? Jävla lågkonjunktur.)
Han kör i alla fall fel en miljard gånger och bussen blir bara varmare och varmare hela tiden, och vi hamnar hela tiden efter tidplanen.

Det värsta har inte ännu hänt.
Jag har ylletröja på mig så jag är svettig som jude och hatar alla OCH min mobil har snart inget batteri så den ligger och pipper hela tiden. Jag har slarvat med maten idag och då blir jag alltid (extra) darrig, så jag satt där med mina smådarriga händer och försökte se allt positvit.
Gick ju sådär.
Busschafören sket i att svänga in till Sandared (där jag bor) utan kör ist direkt till borås.
Skoj! 
Jag vill dö.
På riktigt.
Men jag gör inte det utan vinglar fram i bussen och typ gråtskriker till den äckliga okompetenta skitfula busschaufören: JAG SKULLE JU AV I SANDARED VART I HELVETE HADE DU TÄNK ATT JAG SKULLE GÅ AV DÅ?! HA?????!.
Vad svarar han om inte: Jasså, hur kommer man dit då?
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH.
Dumma gubbe.
Som tur var blev jag hämtad i Borås.
Jag skulle ha varit hemma 18.15 men var hemma 19.30
Och nu sitter jag här. 
Fortfarande darrig ocg skit arg.

Hade västtrafik varit en simsfigur hade jag kastat den i poolen och raderat stegen.
Oj va hotfullt.
Vågade inte ta i mer.
Eller rättare sagt, inget mer hotfullt kommer upp i min grillade hjärna
GAH 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

MEN. imorn blire vin chill o sånt, asnice! :D

2009-04-11 @ 00:06:11
URL: http://anhonestmistake.devote.se
Postat av: Sandra

kan inte säga mer än HAHAHA (även om jag hade exploderat 100 gånger jag med :P) Men du kom hem iaf :) Höhö... Ring när du kan för jag har en tråkig nyhet. Du kan nog lista ut den, men vi hörs sen iallafall PUSS SURPUPPA :D

2009-04-11 @ 13:59:42
URL: http://sandralippens.blogspot.com/

Ge mig lite glädje!:

Du heter?:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (är det bara jag som ser!)

Om du har en blogg:

Rip it up!:

Trackback
RSS 2.0