Senil, någon?

Jag blir fan rädd för mig själv ibland.
Jag tror jag håller på att bli senil, på riktigt.
Visst, alla glömmer saker lite då och då, men nu är det V A R ENDA  J Ä V L A  D A G för mig.
Jag blir galen!!!

Jag och Emma var en sväng på stan igår och stod i kassan på Movie Line för o köpa lite filmer.
Jag var helt säker på att jag hade mig mitt kort, eftersom jag hade suttit på bussen och
smidit planer på hur mycket jag kunde fika för utan att behöva betala med kortet.
Jag hade med mig det, jag kunde sätta min högra arm på det.
Det skulle ligga där, i plånboken.
För jag hade inte rört plånboken sen jag fikade med Johanna, som va i fredags.
Så det kan inte vara någon annanstans, än i min jävla plånbok.
Men icke!
Panik som vanligt, gigantiskt ångest över hur jag ska förklara det för mamma.
Kom inte ens på någon bra hisoria på hur det hade kunnat komma bort, utan att det skulle vara mitt fel.

Ringer min lilla syster istället för att bekänna för min mor,
tvingar henne att leta efter det.
Och självklart, vad ligger i min hylla?
Det äckelkortet lever eller nått.
För jag har i alla fall inte tagit ur det ur min plånbok.

Tror jag...

Kommentarer

Ge mig lite glädje!:

Du heter?:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (är det bara jag som ser!)

Om du har en blogg:

Rip it up!:

Trackback
RSS 2.0